Tuesday, July 3, 2007

Manual 5.1. Skladové hospodářství

5.1. Skladové hospodářství

Skladové hospodářství je nedílnou součástí každé provozovny, stejně tak je tomu i u nás v Káva Káva Káva. Pro úspěšnost skladového hospodářství je zapotřebí kooperace všech subjektů v Cafe Baru – baristů, managerů i majitelů. V této kapitole si řekneme nezbytná pravidla, která musí být dodržována pro bezproblémový chod skladového hospodářství.


EVIDENCE DORT큽
Evidence dortů je nesmírně důležitá pro chod skl. Hospodářství.
K této evidenci bude sloužit formulář, který bude umístěn na baru a do kterého budete zapisovat počet kusů, které jste u jednotlivých položek přijali.

Např.
Přijde 2x štrůdl a 2x quiche z Lidické a Vy zapíšete do formuláře 12x štrůdl a 20x quiche (počet kusů).

Evidence se týká nejen zboží, které přijde na Platýz z Lidické, ale také veškerého zboží, které přijde na Platýz nebo Lidickou od našich dodavatelů – Bohemia Bagel, Culinaria, Medovníky,…
Je opět nesmírně důležité, abyste zboží evidovali IHNED a nezapomínali na to. Dávejte také pozor na fakt, že někdy na Platýz přijde zboží, které je určeno pro transport na Lidickou. Takové zboží NEEVIDUJTE!!!

EVIDENCE MLÉKA
jak jistě sami dobře víte, dáváme zákazníkům mléko k vybraným kávám, které se nikam neregistruje.
Takovými kávami jsou například – espresso, překápka, turecká káva, atd…jsou to kávy, které mléko neobsahují (platí i pro bezkofeinové kávy).
Na pokladně nyní máte tlačítka kterým takové mléko registrovat budete. Tlačítka jsou dvě:

MLÉKO 1L
MLÉKO 0,5L

Obě tato tlačítka mají nulovou prodejní cenu, stejně jako např. VIP prodej. V kase zaregistrujete mléko dle vydaného množství pomocí tlačítka k tomu určeného.
Nejdůležitější je ale fakt, že ze skladu se odečte množství, které namarkujete. Takto namarkovanou krabici s mlékem pak ozbnačíte nápisem “rozlévané” a používáte toto mléko pouze na rozlévání do mlíčenek.

PRAVIDLA PŘI VÝPADKU KASY
Co se děje, pokud vypadne kasa?
Pokud vypadne kasa a nelze s ní na jistou dobu pracovat, neházejte flintu do žita – zavolejte někomu z managerů nebo majitelů a co je nesmírně důležité – pište všechny objednávky na papír. Tyto papíry následně NEVYHAZUJTE!!!
Zboží, které se prodá bez pokladny, se musí následně DOMARKOVAT, na základě této evidence na papírkách, domarkování by mělo proběhnout ještě tu samou směnu!
Pokud toto nedodržíte, skladové hospodářství bude nepřesné.

STORNO VERSUS ODPIS
Storna již všichni znáte a víte jak fungují, avšak máme zde ještě speciální STORNO zvané ODPIS.
Uvedu zde 3 příklady, abyste pochopili o čem píši:

1)STORNO: Zákazník si objedná malé presso – vy ho namarkujete – zákazník si objednávku rozmyslí na střední presso – vy stornujete malé presso – namarkujete střední presso – dáte zákazníkovi střední presso.

2)MGR STORNO: Zákazník si objedná malé presso – vy ho namarkujete – zákazník chce zaplatit – vy mu vyjedete účet – zákazník si rozmyslí objednávku na střední presso – zavoláte managera – manager stornuje malé presso – vy namarkujete mezitím střední presso – dáte zákazníkovi střední presso.

3)ODPIS: Zákazník si objedná malou vídeň – vy jí namarkujete – začnete vařit malou vídeň – chcete donést malou vídeň zákazníkovi – zákazník změní objednávku na malé presso – STORNO malá vídeň (a jsme u jádra odpisů, odpis je storno, které použilo suroviny a ty se vyhodí/vylejou – malá vídeň se vyleje) – namarkujete malé presso – dáte zákazníkovi malé presso.
NA STORNO, KTERÉ JE ODPISEM PROSÍM NAPIŠTE „ODPIS“!!!




Pokud zjistíte, že na pokladně chybí některé tlačítko pro prodej produktu – okamžitě upozorněte managera (jeho asistenta), který se nachází v Cafe Baru. Nelze totiž produkt prodat jako něco úplně jiného – dojde k nepřesnostem ve skladovém hospodářství.

No comments:

Post a Comment